Slik får du tusenvis av riktige kontakter på LinkedIn

Sosiale medier har utviklet seg voldsomt i løpet av det siste året. Ny funksjonalitet legges til på løpende bånd og skaper usikkerhet rundt hva som virker best. Nye funksjoner skaper også nye spennende muligheter.

For de aller fleste har Facebook og Google Ads vært foretrukne kanaler for å få mye synlighet.

LinkedIn seiler opp som en god utfordrer for deg som er opptatt av å bygge nettverk og  fremme din personlige karriere. Digitale markedsførere har også oppdaget at LinkedIn er et fantastisk sted å nå sin målgruppe i B2B-markedsføring til en svært lav pris.

Facebook-annonsering oppleves av mange som mye dyrere og vanskeligere enn tidligere. Organisk – ikke betalt – synlighet på Facebook er stadig mer utfordrende. Det er rett og slett for mange som står i kø for å vise frem sitt innhold.

Med mindre du har en «viral hit» må du på Facebook betale for å bli synlig, uansett hvor interessant innhold du har. Siden mange også gjør det, øker konkurransen. Med mindre du er ekspert på konverteringsbaner og annonseoptimalisering så er prisen for synlighet og konvertering økende.

De fleste opplever derfor at annonsering på Facebook blir dyrere og dyrere.

Å komme opp i organisk søk på Google i motsetning til betalt søkeordmarkedsføring er for SEO-spesialister. På betalte søk er også konkurransen stor.

I hvilke digitale kanaler kan du få mest mulig synlighet til minst mulig pris?

Har du nettsider som ikke bare er pene å se på, men bygget fra grunnen for digital markedsføring? Da er utfordringen for en digital markedsfører å få maksimal synlighet for sin målgruppe til lavest mulig kostnad.

Vet du hvor mye en kunde er verdt, vet du også hva du kan bruke i betalt synlighet per ny kunde. Det forutsetter selvsagt at du kan måle hele konverteringsbanen.

Hvor mye betaler du for hvor mye synlighet? Hva skjer når ditt budskap blir vist for målgruppen? Hvor mye av dette leder til konvertering til salg – på kort og lang sikt?

Tenk på synlighet som en hvilken som helst tjeneste, hvor prisene er styrt av tilbud og etterspørsel. Å gi smaksprøver har i hundrevis av år vært et effektivt virkemiddel for å få solgt inn et produkt eller en tjeneste. Slik tenker også plattformeierne.

Facebook ville at du skulle ta i bruk video

Når Facebook gjerne vil at du skal bruke mer video fordi de har stor tro på at video gir en bedre brukeropplevelse og dermed for deg som annonsør en bedre måte å selge – ja, da er tilbudet stort og prisen lav.

Om du for ett år siden la ut video ville du oppleve at antall visninger var titalls ganger mer enn en tradisjonell link-post. Facebook ga deg rett og slett «smaksprøver» i form av mye synlighet om du ville prøve video på deres feed.

Etterhvert som det ble oppdaget, begynte mange å gjøre det samme og det ble trangt i køen, hvilket resulterte i lavere organisk visninger og høyere priser for betalt synlighet.

Akkurat nå er det live video som gjelder på Facebook. Mange kvier seg for å gjøre dette, eller har ikke teknisk utstyr og bakgrunn for å gå i gang. Samme resonnementet. Akkurat nå er det stort tilbud og du kommer først i køen om du prøver.

Video på LinkedIn er ganske nytt og for tiden veldig effektivt. Dette av samme årsak, rett og slett fordi det enda er få som laster opp egner videoer. 

Det samme kan gjøres gjeldende for andre kanaler som Instagram, Snapchat og Twitter.

Vil du ha mye synlighet for lav pris? Ja, da gjelder det å følge med i timen og være først ute når plattformeierne tilbyr ny funksjonalitet.

En plattform i vekst

Svært mange har tenkt på LinkedIn som en gammeldags og tungvint plattform. Antall brukere er imidlertid kraftig økende og de smarteste vet at dette handler om de store tall.

Selv om det fortsatt er mange registrerte brukere som er passive og sjeldent bruker LinkedIn, er antallet kraftig stigende.

LinkedIn er eid av Microsoft, som satser tungt på plattformen. Ved inngangen til 2017 ble hele grensesnittet gjort om med en rekke nye funksjoner og muligheter som ikke tidligere fantes.

De smarteste digitale markedsførerne er de som er tidligst ute og tar i bruk disse funksjonene på en effektiv måte.

Vil du ha mye synlighet for ditt innhold? Følg med på nye muligheter etterhvert som de dukker opp og ta de først i bruk!  

Bruk LinkedIn til å bygge din personlige digitale kapital

LinkedIn er først og fremst for å bygge ditt personlige nettverk. Det handler altså ikke først og fremst om å promotere en bedrifts linkedIn-side, men deg personlig.

Så mange som 80 % av de som har registrert sin profil på LinkedIn ønsker å knytte kontakt med andre.

Brukere av nettverket ønsker å knytte kontakt med andre profesjonelle aktører som har kommet langt i sin karriere. LinkedIn er for tiden det suverent beste sosiale nettverk for deg som ønsker å nå nye kunder med B2B-markedsføring.

Mange tenker at LinkedIn først og fremst er en jobbsøkerplattform. Kun 20 % av de som bruker LinkedIn er aktive jobbsøkere. Misforstå meg rett, LinkedIn er det fremste sosiale nettverk for å bygge ditt personlige nettverk og din profesjonelle sosiale kapital.Det kommer selvsagt til nytte den dagen du ønsker å skifte jobb!

Mange tenker også at LinkedIn handler  om markedsføring av bedrifter. Du kan gjerne kan ha en bedriftsprofil på LinkedIn, men det er først og fremst hva du gjør som skaper synlighet.

LinkedIn er for min del ikke primært et verktøy for å promotere en bedrift, men deg personlig.

Gjør du dette rett, har du imidlertid et fantastisk verktøy til å finne nye kunder også til den bedriften du jobber for.

Legg gjerne til folk du ikke kjenner

En annen misforståelse er at man ikke kan legge til personer i ditt nettverk om de ikke kjenner deg.

Mange tror at LinkedIn kun er en sosial plattform mellom folk som kjenner hverandre, eller kun for de som man har møtt i den fysiske verden.

Noen velger riktignok å forholde seg til LinkedIn på den måten, men de er i klart mindretall.

Så lenge du har en interessant profil og potensielle kontakter synes det er interessant å knytte kontakt med nettopp deg, handler det mest om måten du henvender deg på.

Husk at 80 % av de som er på LinkedIn er der fordi de ønsker å bygge sitt nettverk!

5 myter om LinkedIn

Myte 1: LinkedIn er bare for jobbsøkere

Dette må være den største myten av alle!

LinkedIn et veldig godt sted å søke på jobber og utvikle sin digitale CV. Dette er likevel bare en brøkdel av hva du kan utrette med riktig bruk av LinkedIn.

Jeg minner om statistikken som forteller at 80% av brukere på LinkedIn ønsker å opprette kontakt med andre ressurspersoner i andre virksomheter for å skape flere forretningsmuligheter.

Tenk på LinkedIn som en stor database som inneholder personer i mange ulike stillinger i en rekke bransjer. LinkedIn er et perfekt sted for å finne viktige beslutningstakere og opprette kontakt med dem på en lite påtrengende måte.

Myte 2: Jeg trenger å kjenne personen før jeg kan ta kontakt.

Du kan opprette kontakt med alle du ønsker å ha i ditt nettverk.

Det er noen viktige forutsetninger. Først og fremst må du gi en potensiell forbindelse litt kontekst rundt hvorfor du ønsker å ha den personen i ditt nettverk.

Hvis dere har felles forbindelser eller er medlem av samme gruppe, så er dette en god nok grunn til å knytte kontakt. (Mer om grupper senere i artikkelen).

Husk også at en forbindelse på LinkedIn bør ha et potensiale for å være til gjensidig utbytte gunstig for begge parter. Hvis du ønsker å legge til en person som en ny forbindelse, må du spørre deg selv hvordan du kort kan presentere deg så mottaker fatter interesse.

En tekst kan være så enkel som denne:

Hei [NAVN],

Jeg ser at vi begge er medlem av [GRUPPE] her på LinkedIn.

Jeg så på profilen din, og tenkte at vi begge kunne dra nytte av å være kontakter.

Ha en fin dag videre!

 Mvh [DITT NAVN]”

Det trenger ikke å være vanskeligere enn det.

Hvem vil du knytte kontakt med?

Når du bygger ditt nettverk bør du ha klart for deg hvem eller hva slags mennesker du ønsker kontakt med. I digital kommunikasjon snakker vi om “personas” som enkelt forklart er en beskrivelse av den du ønsker å nå. Det er alltid bedre med en dårlig beskrivelse enn ingen beskrivelse, men desto mer spesifikk desto mer målrettet kan du være i din digitale kommunikasjon.

En av de store fordelene med LinkedIn er plattformens avanserte søkemuligheter. Du kan søke opp de personene du ønsker å knytte kontakt med etter ganske så spesifikke kriterier.

Eksempler på kategorier kan være:

  • Tittel
  • Bransje
  • Geografi
  • Størrelse på bedrift

Dette kan være “salgssjef”, “Informasjonsteknologi”, “Stor-Oslo”, og “15-50 ansatte”

For å begrense søk til og få opp resultater filtrert på antall ansatte i et søk må du ha en betalt konto. Har du nytte av denne muligheten bør du vurdere en oppgradering. Ellers er det ikke store forskjellene på en betalt og en gratis versjon av LinkedIn i søk.

Myte 3: Det er ikke nødvendig å optimalisere min personlige profil

LinkedIn er et profesjonelt nettverk, og det er ikke uvanlig at folk tenker at det er bedriften som skal frontes her, ikke oss selv.

Alt for ofte er ens egen profil en oppramsing av CV – kanskje med et ikke optimalt portrettfoto – og lite innhold som vekker interesse hos den som ser profilen. Din profil er ofte helt avgjørende for om andre personer aksepterer din kontaktinvitasjon. Din profil kan også være avgjørende for om noen ønsker å knytte kontakt med deg om du kommer opp i deres søk.

Tenk derfor på din personlige profil som en «landingsside» for en kampanje, men tenk at det er du som er «kampanjen».

Folk du ønsker å knytte kontakt med har ofte liten tid. De ser raskt på profilen din for å sjekke ut hvem du. Først og fremst spør de seg selv hva det er med denne personen som gjør at jeg kan ha noe utbytte av å knytte kontakt?

Med andre ord. Ikke se så flink jeg er og alt jeg har gjort – men her er hva jeg kan gjøre som kan være av interesse for deg – og hvorfor.

Husk at selv om det er snakk om forretninger, så gjør vi fortsatt forretninger med andre mennesker, og helst mennesker vi liker, stoler på, og som vi vet har kompetanse på et spesifikt område. Du må derfor formidle dette klart og tydelig i din profil.

Myte 4: Du skal ikke prospektere på LinkedIn

Om du bruker mye tid på å finne dine ideelle kunder, så bør du selvfølgelig lete etter kundene der du har størst sjanse til å finne de.

I dag er dette stedet LinkedIn!

Det er aldri galt å oppsøke potensielle nye kunder eller gjør salg så lenge man gjør det på riktig måte. Gjort riktig, så er LinkedIn en av de beste salgsverktøyene for deg som jobber i B2B-markedet.

En stor feil som mange som driver med salg gjør, er at de aldri bygger relasjon eller tillit før de forsøker å selge. Ofte prøver selgere å nå ut til et veldig bredt marked. De har gjerne ikke et spisset budskap, og de vet ikke helt hvem de ønsker å nå ut til.

Løsningen er å identifisere akkurat hvem din ideelle kunde er. Lag en liste over 100 mulige nye kunder som oppfyller en rekke kriterier som omsetning, antall ansatte, bransje og så videre.

Opprett kontakt med disse personene, vær hjelpsom, og ikke minst vær tålmodig. På denne måten vil langt flere si ja når du foreslår et ordentlig møte, ansikt til ansikt!

Tenk på dialogen du har på LinkedIn på samme måte som du treffer på mennesker i den fysiske verden. Vær hyggelig, by på deg selv og kommuniser innhold som har verdi for den du «snakker» med. Sakte men sikkert bygger du en relasjon og vedkommende blir kjent med deg.

Når du bygger ditt nettverk bør du ha klart for deg hvem eller hva slags mennesker du ønsker kontakt med.

I digital kommunikasjon snakker vi om “personas” som enkelt forklart er en beskrivelse av den du ønsker å nå. Det er alltid bedre med en dårlig beskrivelse enn ingen beskrivelse, men desto mer spesifikk desto mer målrettet kan du være i din digitale kommunikasjon.

En av de store fordelene med LinkedIn er plattformens avanserte søkemuligheter. Du kan søke opp de personene du ønsker å knytte kontakt med etter ganske så spesifikke kriterier.

Myte 5: Jeg må ha premium abonnement på LinkedIn

LinkedIn er en gratis tjeneste med svært mye funksjonalitet. Du kan imidlertid oppgradere og få flere funksjoner, såkalt premium abonnement.

Min erfaring er at du kan oppnå svært mye på LinkedIn uten å oppgradere til betalt versjon.

Premium-funksjonene kan forenkle mye, men det er absolutt ikke nødvendig når du er i starten på å bygge ditt nettverk for alvor.

Selv har jeg en betalt versjon. Den gir meg muligheter til to verdifulle tillegg i søk til gratisversjonen: Jeg kan søke på antall ansatte i bedriften og også ekskludere/inkludere kategorier. Kategorier er definert av LinkedIn eller kan være dine egne slik du har merket kontaktene dine.

De ulike kategorier av relasjoner du kan ha

Førstegradsforbindelser er de du er i direkte relasjon til.

Dette er personer som godtar kontaktforespørselen din. Deres kontakter er dine andregradsforbindelser.

Hvis disse dukker opp i søkeresultater vil du se et lite 2-tall ved siden av navnet deres. På denne måten vet du at de er knyttet til en av dine egne kontakter. Da er de kanskje interessante for deg også.

Du kan sende en invitasjon om å knytte kontakt enten via knappen Knytt kontakt eller via en InMail.

Neste kategori er tredjegradsforbindelser. Dette er kontakter som er knyttet til dine kontakters kontakter. Du vil se et 3-tall ved siden av navnet deres. Om hele navnet deres vises kan du bruke «Knytt kontakt»-funksjonen. Hvis bare fornavn og første bokstav i etternavnet vises er du nødt til å sende melding via InMail for å kunne knytte kontakt.

Til sist har du de som er medlemmer av de samme gruppene som deg. Disse regnes også som en del av ditt utvidede nettverk. Disse kan du kontakte ved å sende en melding via LinkedIn, eller ved å ta kontakt direkte i gruppen.

Den aller siste gruppen er de som faller helt utenfor nettverket ditt. Dette er personer som du ikke har noen tilknytning til i form av at de er kontakter av kontakter eller medlem i samme gruppe som deg.

Hvis du likevel tror det kan være nyttig å ha disse personene som kontakt, er det mulig å sende dem en personlig invitasjon til å knytte kontakt. Du kan imidlertid ikke kontakte dem via InMail. For å sende en personlig invitasjon går du inn på profilen til personen du vil knytte kontakt med. Klikk på knappen for «Knytt kontakt». Klikk så på Legg til notat, og legg inn en beskjed i tekstruten.

Til slutt klikker du på «Send invitasjon».

Mer om grupper

Om du ikke er kjent med grupper på LinkedIn anbefaler jeg deg å gjøre søk og melde deg inn i de gruppene du er interessert i.

Dette er gode kilder til interessant innhold som har verdi for deg i din jobb.

En annen effekt som ofte er oversett er at om du poster innlegg der som er relevante for de andre gruppemedlemmene får de varsel om dette i sin innboks og du får tilsvarende oppmerksomhet.

Det er en god måte å bygge profesjonell sosial kapital.

Slik bygger du en god personlig profil på LinkedIn

Husk at i digitale flater har folk det travelt og du konkurrerer om oppmerksomheten med svært mange andre.

En grunnregel er at du har 3 sekunder på å fange interessen. Da kan du i beste fall håpe på at du får vist frem et bilde av deg selv, en interessant overskrift og et hovedinntrykk.

Om førsteinntrykket ikke fanger interessen, forlates du.

Tenk selv: Hvor mange ganger har du mottatt den gode gammeldagse CVén fra en jobbsøker og virkelig tatt deg tid til å studere den? Oftest dørgende kjedelig og i hvert fall ikke egnet til å fange interessen hos en som ikke kjenner deg (og knapt din bestevenn).

Om du tenker på din profil som en landingsside må den være utformet på en slik måte at den fanger interessen og får leseren til å lese videre.

Du bør spørre deg selv om du har en definert CTA (Call to Action) på din profil. Hvis din profil skal benyttes for å knytte nye kontakter kan du i stedet for å skrive jobbtittel skrive en «tagline» som forteller hva du tilbyr! Sett deg inn i den personen som i en travel hverdag og tenker «hvorfor skal jeg ha interesse for denne personen»?

Du må også ha ett godt profilbilde som er passe formelt.

Siden dette er førsteinntrykket og i et profesjonelt miljø kan det godt være at du ikke skal bruke samme bilde som du for eksempel synes passer på Facebook.

Det du også kan gjøre er å legge arbeide i bakgrunnsbildet på din profil og legge inn tekst i bildet.

Klarer du med ett ord eller en kort setning å fortelle hvorfor noen synes det er verdt å knytte kontakt med deg, ja da er bakgrunnsbildet en god reklameplakat!

LinkedIn bakgrunnsbilde er i formatet 1536 x 768. Du kan gå til den utmerkede gratistjenesten www.canva.com og enkelt lage riktig format og eventuelt legge inn tekst.

Bli synlig på riktig måte

Når du har gjort hjemmeleksen din og laget en LinkedIn profil som er optimalisert handler det om å få synlighet. Husk at du konkurrer med hundretusener av andre som også vil ha oppmerksomhet.

Den beste måten å få synlighet på er selvsagt å ha mange kontakter og poste interessant og relevant innhold for disse. Når de liker, kommenterer eller deler det du poster, vil også deres kontakter se dine innlegg. Slik blir du oppdaget av flere utenfor ditt nærmeste nettverk.

Om du kommuniserer kunnskap om smale områder, gjelder det å poste dette for de som er interessert – i tilhørende grupper.

Har du kommentarer eller innhold som har generell interesse, kan det egne seg for alle dine kontakter. Denne vurderingen er viktig. LinkedIns algoritmer kjenner ingen i detalj og den kan forandres over natten.

Vil du lytte til en Podcast om mine erfaringer med LinkedIn? Programledere  er Åslaug Birgitte Græsvold og Gjermund Glesnes fra Cloud Media. Du finner podcasten her

En grunnregel i de fleste sosiale mediekanaler er imidlertid at desto bedre innhold du byr på, – for riktig målgruppe – desto mer synlighet får du.

LinkedIns automatiserte algoritmer måler det eksempelvis etter hvor mange kommentarer du får, hvor mange som liker innleggene dine og hvor mye de deles. I dette eksempelet kan du til en mindre gruppe oppnå mange interaksjoner om et smalt emne, mens om du poster den for hele ditt nettverk, vil du prosentvis få liten interaksjon.

Husk at LinkedIn belønner deg med mer synlighet for innlegg hvor du får mange reaksjoner og ignorerer deg for innhold som det ikke reageres på.

Bestem deg for hvordan du vil oppfattes

Husk at LinkedIn er en sosial kanal. Du blir oppfattet på grunnlag av hva du sier og hva du gjør. Akkurat som i den analoge verden!

Del din erfaring og kunnskap med de som er interessert. Legger du ut poster eller artikler med innhold som vekker oppmerksomhet, ja da blir du lagt merke til.

Viser du interessert for hva andre poster gjennom å like, kommentere eller dele deres innhold blir du også lagt merke til.

Husk at din LinkedIn-profil er din “personlige landingsside”. Den skal ikke lages én gang for så å glemmes, men endres og oppdateres avhengig av hvilke aktiviteter du ellers jobber med.

For tiden jobber jeg med en av mine konverteringsbaner – “oppdrag som foredragsholder”. Mitt bakgrunnsbilde, min beskrivelse og referanser tilpasses dette.

Når jeg i en annen periode jobber med aktiviteter for å finne nye oppdrag for Tenk Digitalt AS endrer jeg teksten og tilpasser min LinkedIn-profil med det som fokus.

Sjekklisten for en oppdatert LinkedIn-profil.

Profilbilde: Er profilbildet ditt passe formelt? Riktig størrelse og kvalitet? Fremstår du åpen og inviterende?

URL: Har du personifisert URL? Eksempelvis er min LinkedIn-URL kun mitt etternavn slik: https://www.linkedin.com/in/storehaug/

Personlig kort beskrivelse: Har du en kort beskrivelse etter navnet ditt som beskriver hvilket problem du løser eller hva du kan gjøre for den som ser din profil? Husk at den kan endres etter behov. Vær rett på sak! DU har få tegn tilgjengelig, så du må ofte prøve ut flere variasjoner. Test gjerne teksten på dine kollegaer. Eksempel på min i det artikkelen skrives: “Trenger du en inspirerende foredragsholder? 97512077”

Utvidet beskrivelse: En beskrivelse av deg selv som ikke forteller hvor du har jobbet og din utdannelse, men hva du kan gjøre for den som besøker deg. Et godt alternativt er å la en referanse fortelle hva du har gjort for vedkommende. Eksempel på min beskrivelse som jeg benytter i det artikkelen skrives:  “»Jan Sollid Storehaug er en svært dyktig foredragsholder som skaper stort engasjement hos sitt publikum. Vi engasjerte Storehaug for å holde innlegg for oss i Trondheim, Stavanger og Oslo. Han oppnådde enestående 5.7 av 6 mulige i karakter blant vårt publikum, hvilket plasserte han helt på toppen blant våre dyktige foredragsholdere…”

Legg inn erfaring i riktig rekkefølge: Det naturlige er at du legger inn nåværende arbeidsplass som da vil komme først. Om du som meg har en egen blogg og ønsker å fremheve denne og få den øverst i profilen din og under “erfaring”, setter du startdato for den som nyeste dato og krysser av for “nåværende arbeidsplass” som for stedet du ellers jobber.

Link gjerne til innhold fra tidligere arbeidsplasser: Har du selv publisert artikler eller skrevet guider eller lignende på tidligere arbeidsplasser er det helt naturlig å linke til disse. Du kan også vurdere å lenke til innhold som ikke er laget av deg om dette er med på å beskrive hva slags type arbeidsplass du har skaffet deg erfaring fra. Husk at de som virkelig er interessert i deg som person gjerne vil finne mest mulig om deg som er relevant på din din profil.

Utdannelse og prestasjoner: Her må du liste opp de utdannelser du har og tenke deg nøye om hvilke sertfiseringer og eventuelle kurs du har tatt som du ønsker å fremheve.

Gi og få anbefalinger: Ingenting er så kraftfult som anbefalinger gitt fra andre personer med stor troverdighet. De fleste du har en god relasjon til vil takke deg om du foreslår å gi de en anbefaling og du ber om å få en i retur. Skriv først en anbefaling for en annen, ta kontakt og spør om vedkommende synes om din anbefaling og fortell eventuelt hva du ønsker i din anbefaling. Se under “Anbefalinger”, trykk “Be om en anbefaling” eller “Anbefal” om du er på en annens profil. Ingenting blir publisert før den er godkjent av mottaker.

Interesser: Du forteller mye om hvem du er ved å vise dine interesser og hvem du følger og grupper du er medlem av. Om du ikke følger noen bestemt eller er medlem av noen grupper bør du ta deg tid til å finne de du er interessert i. Husk at innhold på din egen feed i stor grad kan styres av hvem du ønsker å følge. Det er mye verdifullt innhold som blir lagt ut av influencere og i grupper!

Innhold du poster: Avslutningsvis minner jeg om at det viktigste du gjør på din LinkedInprofil er å legge ut relevante innlegg, gjerne egne artikler. Du må gjerne poste link til andres innhold, gjerne med en innsiktsfull kommentar om hvorfor du mener den linken er relevant for akkurat dine følgere.

Det samme gjelder også andres innhold. Du kan ta det ganske for gitt at alle dine kontakter setter pris på om du deler videre det de har postet!

Mange glemmer at relevante kommentarer på andres innhold også er en god måte å vise synlighet for egen kompetanse og hvem du ønsker å fremstå som.

Som du ser under fanen “Se all aktivitet” så registrerer LinkedIn alle dine innlegg, men også det du liker og kommenterer. De dukker opp både der som en logg over dine aktiviteter, men også i dine følgeres nyhetsstrøm. (Ikke alt du gjør, men noe av det, for du konkurrerer med andre som LinkedIn også vil vise frem .)

Oppfør deg hyggelig, vær raus og del din kunnskap i egne innlegg og med innsiktsfulle  kommentarer. Slik bygger du din sosiale kapital! 

Recommended Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

Salg - og markedskonferansen SMART2018 Jan Sollid Storehaug

Send this to a friend